donderdag 24 april 2014

Van Triacastela naar Sarria

Van Triacastela naar Sarria zal geen bijzonder traject worden,  wij hebben al 140 km afgelegd, 18 km is de planning vandaag. De grootste zorg is de regen die voorspeld is. Het wandelpad is veranderd in een  modderslagveld. Dus we zullen wel de geasfalteerde wegen nemen. Tegenover ons zit een herberg en veel gasten kwamen gisteravond eten en opwarmen in ons hotel. De kachel brandt hier overal en warme soep is dan heel welkom. Alles droog dus we kunnen er regen aan. 

Een compleet andere dag geworden a29 km gelopen de beschrijving in het boek klopt niet. Ik had het al op mijn gps gezien, maar wil de analoge mensen niet dwarsljggen. Bijzondere mooie bospaden het heet een vlakke etappe nou ik kan je verzekere dat het niet zo vlak als een weg in de polder, Gaat flink omhoog en naar beneden. De wandeling is gratis, maar zeker niet voor niets geweest. Weer veel vogels, geen Pappagaai maar wel een verdwaalde uit Vlaanderen?
Je ziet geen wild, zelfs geen twee bruine ogen in het struikgewas. Logisch ik ben geen jager dan kijken ze mij ook niet aan?
Als je meer van deze wandeling wil op snuiven, dan moet je dit traject doen. Heerlijk geurende en bloeiende knoflook. Als de eetbare bladeren ruikt en proeft dan denk je snel aan knoflooksoep met gesmolten kaas en nootmuskaat.

Behoorlijk koud onderweg, miezer regen. Een bezoek aan een oud klooster van monniken was een. groot contrast met de kmoflooksoep.
De schoenen uit en crocs sandalen aan is een traktatie. Ik heb blijkbaar een slechte kwaliteit lederen riem, lubbert uit en ik moet met de priem van mijn zakmes een gaatje erbij maken.
De kachel brandt een borrel en. een stevige hap hebben wij verdiend

https://picasaweb.google.com/111348553188048988877/Santiago02?authkey=Gv1sRgCLDduLaZ3aKyUw

Geen opmerkingen:

Een reactie posten