zondag 20 april 2014

Molinaseca naar Cacabelos

23.7 Km is vandaag de planning, het moet niet zo interessant zijn als gisteren, dit omdat wij door een grote stad Ponferrada moeten. Eerst aan dos oevos fritas bevalt mij prima de gebakken eieren . Wij komen genoeg langs cafes waar we kunnen eten en drinken. Veel nemen wij niet mee als voedselvoorraad. Mijn wasje is droog sokken en Odlo ondergoed. Is weer koud in de morgen dus zelfde kleren als gisteren. Lange boek, onderhemd geen katoen, synthetisch dik overhemd met lange mouwen , dun North Face fleese jack en dun gore text. Mammut jack . Als de was niet droog is heb je een waslijntje aan je rugzak met spelden niet met knijpers die ik had meegenomen knijpers mogen niet van zusje. Wat ben ik blij dat ik wandel en niet fiets, als ik dat geploeter met hoge versnelling zie tegen de bergen op. Geef mij dan maar de rust van wandelen. Als je de rugzak goed aansnoert van boven en beneden dan zijn je schouderbanden vrij.

24 km is het geworden dus de planning was prima, mijn kuiten zijn als kokosnoten zo hard bij de afdaling dus van zusje moest ik naar de apotheek magnesium tabletten halen. Braaf gedaan en ik dans al weer, maar dat kan ook door een glaasje vino tinto komen. Toch een hele leuke wandeling door een stad, dorpen en wijn velden van de Bierzo. Fantastisch al die ooievaars, net zweefvliegtuigen boven de velden. Je hoeft hier geen mp3 player op de zangvogels in de velden is een lust voor het oor. Morgen weer interessant een stuk Camino Duro, nou mijn kuiten zijn al Duro dus ben benieuwd. Wij gaan weer aan een Pegrims menu van drie gangen met vrij water en wijn voor € 11, -

Een heerlijke dag met zon, wind en geen regen.

Salud

Enrique

https://picasaweb.google.com/111348553188048988877/Santiago02?authkey=Gv1sRgCLDduLaZ3aKyUw

Geen opmerkingen:

Een reactie posten