woensdag 30 april 2014

Pedrouzo naar  Santiago

Wij zijn aangekomen, 22 km
Onderweg geen bijzondere etappe om te lopen. Miezer regen, maar toen wij in de buurt van Santiago aankwamen hoorden wij in de verte het klaroen geschal. Helicopters van de televisie hadden ons al waargenomen, vrouwen in witte gewaden strooiden rozen bladeren voor ons, boden gouden kelken aan met koude witte wijn, duizenden witte duiven stegen op uit de wierookwolken, de klokken van de kerken beierden en wij werden met een gouden koets getrokken door acht witte paarden naar het kantoor van de pelgrims gebracht waar de bisschop ons de oorkonde overhandigde en wij hoefden niet meer dan twee uur in een rij wachten in de miezerregen om onze oorkonde te krijgen.
Ik ben dankbaar dat mijn zus Ineke en haar man Johannes dit voor mij hebben georganiseerd en ik zal hen vanavond op een eenvoudige doch voedzame maaltijd trakteren.

Op de foto bij het bord van Santiago zijn nog rozen bladeren te zien, meegenomen door lieve zusje uit Keulen.

Totaal zal het wel zo'n 275 km geweest zijn een analyse over kosten en logistiek zal ik nog schrijven, maar nu aan de vleespotten.

Ik kan iedereen deze wandeling aan bevelen, goed trainen van te voren en de juiste kleding en schoeisel is het advies.

Adios

Enrique

 https://picasaweb.google.com/111348553188048988877/Santiago02?authkey=Gv1sRgCLDduLaZ3aKyUw

1 opmerking:

  1. Gezien dit afsluitende verhaal is het wel duidelijk dat deze tocht je in hemelse sferen heeft gebracht. Hopelijk kan je een deel hiervan uitstralen op onze zangers.
    Ik vind dat j een geweldige prestatie hebt geleverd.

    M.v.g.
    Peter

    BeantwoordenVerwijderen