zondag 20 april 2014

Rabanal del camino naar molinaseca

Vanmorgen vertrokken om 8 uur en 17 km afgelegd aankmst 14.00 en moeten nog 9 km. 1500
Meter hoog. Een bijzondere dag je begint op 700 m hoog ga naar 1500 meter hoog en weer terug naar
660 meter. Het was koud vanmorgen harde wind handschoenen zijn nodig. Gelukkig geen regen om half elf waren wij op 1500 meter . Daar staat een groot kruis Cruz de Ferro Manjarin met een hele berg met stenen de pelgrims nemen van thuis een steen mee en doen daar een wens. Mijn steen uit Wormer heb ik daar ook neergelegd . Om half elf in de kou een glas rode wijn met een stroopwafel en nog een spaanse koude pizza. Ik weet even het woord niet. Maar Ellen dat smaakt herrlijk en dan kan je weer verder. Het klimmen gaat mij goed af, maar afdalen over rotsige paden us zwaar. Ik ben 84 Kg en Johannes 20kg lichter. Iedere week rent hij ook nog 10km die danst naar beneden. Mijn grote zus Ineke doet het ook prima, wel heb ik weer mijn grote zus bij me . Dus ik mag niet op een koude steen gaan zitten enzo. Er wordt goed voor mij gezorgd. Na een lange dag is het heerlijk bier drinken op een terras bij een rivier . Ik ga aan het dinner, ik zal wel commentaar krijgen dat het meer over eten gaat dan de cultuur en het fantastische landschap een cadeau dat ik dit kan doen en ook de fysieke kracht er voor heb. Voeten doen het prima de kuiten zijn stram. De fotos staan bij de tweede dag hopelijk lukken de nieuwe ook. Bon camino, ola dat hoor je de hele dag Adios

Fotos
https://picasaweb.google.com/111348553188048988877/Santiago02?authkey=Gv1sRgCLDduLaZ3aKyUw

2 opmerkingen:

  1. Dat is dus heel wat anders dan ons vlakke landje. Hoe gaat het gebruik van de stokken?

    Peter

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De Nordic walking sticks doen het prima, maar trekking wandelstokken worden meer gebruikt. De doppen onder de trekking wandelstokken zijn beter bestand tegen het zware traject

    BeantwoordenVerwijderen