dinsdag 31 maart 2015

31 maart Alemendrajelo Mérida 30 km, 16 km gelopen

In mijn vorig verslag was ik nog al hard over de Spaanse keuken. Gisteravond heeft God mij gelijk beloond voor mijn pelgrim voetstappen. Heerlijke paella, goed gebraden platvis met frisse salade, rijstepap als dessert.  De lokale rode wijn. Dit voor € 8, dan krijg je nog een gratis Spaans gin extra toe. En de baas was dolgelukkig met onze klandizie. De euro is hier keihard en dan besef je maar weer hoe goed je het hebt. Lieve eerlijke, hartelijke goede mensen. Zo ziet u maar hoe de liefde van de man door de maag gaat en hij ook nog zijn subjectieve mening geloofd.
Vandaag een traject van 30 km, maar de eerste 14 km laten wij ons rijden een saai stuk en wij willen niet te moe in Merida aankomen. Daar is onze dag met rust, wij verheugen ons op deze dag en willen er actief van genieten en niet alleen slapen. Ja, ja ik zie alweer de berichten binnen stromen "als ik had geweten dat bijna alles per taxi of bus gaat, dan kan ik het ook"

De eerste 7 km langs de autoweg, het is hiet om 8 uur in de morgen al 15 C en om half tien loop ik al in een dun T-shirt, als je dan langs de weg een boom tegenkomt met schaduw en je loopt daardoor dan is het net of een engeltje met koude adem over je natte  bezwete schouder blaast,
Het leemland zonder stenen hebben wij verlaten en met meer stenen in de grond zie je ook het soort landbouw veranderen. De laatste 9 km via een landbouwpad door koren, wijn en olijfbomen.
Mijn schoenen dragen mij uitstekend en mijn hoed beschermt mijn kale knars goed tegen de hete zon. Veel ronde stenen hier, dit is duidelijk een gebied van een eindmorenen uit de ijstijd. Hitte is dus ook niet tijdloos.
Wij kwamen een energie centrale tegen gestookt op hout, blijkbaar is hout niet nodig hier voor verwarming. Schitterend om aan te komen te voet in Merida over een 750 meter lange Romeins/Moorse  brug. Wat een architecten had men toen al. Morgen rust en krijg ik zeer zeker bijles van Architect Diplome  Ingenieur Herr Johannes Werner inzake de verschillende bouwstijlen in Merida.

Weer discussie, Wie en Wat is God.
Voor de oerknal, alleen energie en dat kan je God noemen. Als wij sterven geven wij onze energie weer terug. Wij kunnen met onze zintuigen vaststellen wat wij gemaakt en gedaan hebben op deze kleine aarde. Zelf hou ik niet van het woord God, het heeft een lading zoals Onze Vader, Allah etc Maar in Exodus moet staan: "Ik heb geen naam, ik ben er gewoon"

Adios Enrique

http://www.mijnalbum.nl/Album=VVGPISUJ

Geen opmerkingen:

Een reactie posten