zondag 22 maart 2015

22 maart Sevilla Guillena


Sevilla. Guillena totaal 25 km, waarvan 12km eerst met de bus. Het eerste stuk is veel de buitensteden van Sevilla met armoedige stukken. Daar hadden wij geen zin, gestopt bij een oude Romijnse vestingstad, waar veel van bewaard is gebleven. Helaas was het gesloten, maar je kon goed zien hoe het geweest is. Mooi te zien hoe mooi men al 2000 jaar geleden al kon bouwen. Vervolgens een oude Romijnse weg genomen, die kaarsrecht door het land gaat. Karakteristiek voor deze wegen. Als overheerser had je natuurlijk niks te maken met landrechten. Je trok gewoon een rechte lijn. Af en toe onderbroken door een overstroomd riviertje. Al met al op tijd aangekomen, onderweg nog tegengekomen één Française, Fransman en Italiaan. Alle drie zijn alleen opstap, via herbergen. Prima Hostel met heerlijk bier. Onderweg hebben we wel even een fles wijn soldaat gemaakt, waren we ook mooi vanaf, scheelt gewicht. Ik heb ook te veel bij me, stroopwafels, noten, appels, chocolade. Allemaal te verl draaggewicht, dus ik ben druk doende om mijn medepelgrims te verleiden met lekkere hapjes.

Fijne zondag en wie morgen moet werken. Ik zal aan je denken, van hoe was het ook al weer. Werken

http://www.mijnalbum.nl/Album=CGI43LKL

2 opmerkingen:

  1. Nou, nou, noem je dat wandelen, de helft van de route met de bus, en dan meteen aan de drank!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Waarde Peter, wij zijn hier niet bezig met productie en winst. Het is de kwaliteit en niet de kwantiteit waar het uiteindelijk omgaat. Een begripvolle groet uit het koude Andalusië

      Verwijderen