woensdag 25 maart 2015

25 maart 2015 lmaden de la Plata - Jara

Gisteravond schoof Willemijn aan voor het diner en onmiddellijk ontstond een filosofische theologische discussie. Johannes vanuit zijn boek over de Camino " ich bin da"

https://www.jpc.de/jpcng/books/detail/-/art/johannes-werner-ich-bin-da/hnum/6542402
En Willemijn 4 maanden werkzaam geweest in een Zen centrum in Amerika

Natuurlijk over wie en wat is God. Johannes vanuit de Big Bang het ontstaan van leven en Willemijn meer vanuit het lezen en begrijpen vanuit de geschriften van de wijze mannen, (het zijn wel weer de mannen) de Bijbel, de Koran, het Hindoeïsme en het Boeddhisme. zelf denk ik meer, wij kunnen met de verrekijker vele melkwegen  en zwarte gaten bekijken, tot dat ik het niet meer begrijp. Als dat dan een andere intelligentsia is, dat is prima en je kan dat God noemen. Nu was Willemijn in USA ook via een vrouw betrokken bij de Pinkster Gemeenschap. Een vrouw was uit haar woning gezet, maar "God will take care of me" de vrouw kreeg een woning vanuit de Pinkster gemeente maar volgens mij heeft dat niks met God te maken. Alhoewel als je dan gelijk het drama van German Wings ziet op TV, dan is het heel bijzonder als je nog kan zeggen "God will take care of me"

Wij krijgen opmerkingen van wanneer gaan jullie nu eens wandelen, je zit meer in de taxi!

Wij begrijpen dat u leeft in een wereld van prestatie en tijd.
Maar hier is het de kwaliteit en niet de  kwantiteit.

Vandaag 25 maart. Morgen is mijn broertje jarig. De wandeling vandaag 16 km door  bergen en dalen. Mooie glooiende dalen met kurkeiken en de wilde zwijnen met af en toe flink klimmen en dalen. 2 uur in de zon gepauzeerd met een klein tukje erbij.
In de ochtend is het goed koud 5 C en straffe noordenwind in het gezicht. Morgen 22 km. Adios

http://www.mijnalbum.nl/Album=AVEAPOZ3#share

Geen opmerkingen:

Een reactie posten