donderdag 26 maart 2015

26 maart 2015 Jara - Monesterio 20km


Vandaag mijn oudere broer Carel, wonend in Parijs jarig, 72 jaar. Gefeliciteerd van je zusje, Johannes en je kleine broertje.

20 km gedaan vandaag een redelijk gemakkelijk pad door de laatste kurkeik bossen. Je ziet het landschap al veranderen, uitgestrekter en licht glooiend en nu ook Eucalyptus bomen en bloeiende Brem.  Alhoewel vlak bij het einde van de etappe moesten wij 350 meter omhoog in een hoek van 30•, dat is behoorlijk pittig. Dan kom ik mijn 84 kg tegen met ook nog een rugzak van 8 kg. Wij alle drie lopen goed, ik ben blij met mijn stokken en de kleding is perfect. Koude tegenwind windkracht 4/5. Eigenlijk drink je bijna geen water onderweg, een koude natte plas in je buik. Een halve liter krijg je al niet op. Zeker als je al loopt te watertanden dat je met de lunchstop een glas rode wijn krijgt met een roomboter stroopwafel. Monesteria een klein provincie plaatsje, geen cultuur. De kamer is koud, brrr op je bed twee dikke wollen dekens met nog een plaid erover. Die heb je hard nodig. Onderweg liep ik nog te denken is het nu Big Bang of Big Beng. Ik neig nu naar Beng, maar geen internet om het op te zoeken. Morgen ben ik al weer een week op stap. Wel onderweg een mooie foto gemaakt van een oud kasteel met schaapjes erbij. Ellen wil graag nog zo'n schilderij hebben, nu nog een schilder vinden. Pfff die 20 km voel ik wel, ga de benen maar eens vertroetelen, geen pottekijkers dus het gordijn gaat dicht en ik groet U, Adios Enrique.

http://www.mijnalbum.nl/Album=CXOWMRFR

1 opmerking: