vrijdag 27 maart 2015

27 maart 2015 Monesterio Fuente de Cantos 22 km

Ik begin gelijk met een bekentenis, van de week was ik intens koud, zielig en alleen dus ik stuurde een uitnodiging om mij te vergezellen in mijn bed en ja hoor ik had gelijk raak. Mijn twee nog wat natte gewassen sokken melden zich en kropen gelijk bij mij onder het pak wollen dekens. Na deze uitbundige nacht waren de sokken droog, maar ik als held niet op sokken vluchtte het bed uit en was het gelijk vergeten wat er gebeurd was. Tot dat ik gisterenavond mijn ander paar sokken had gewassen en opeens geen sokken had om aan te trekken. Grote paniek, wat als mijn sokken niet droog zijn? Dus ik met blote voeten in mijn plastic crocs het dorp in. In mijn beste Spaans in gebaren taal vraag ik de eerste beste dame waar ik sokken kan kopen. Ja de tweede straat rechts, sta ik daar voor een winkel met alleen flamenco jurken.  Ik naar binnen en twee bloed mooie dames komen mij te gemoed,  ik weer in mijn vloeiend gebaren Spaans wijs ik naar mijn blote patatten. De dames bekijken mij met een zeer hautaine blik, en ja hoor een lade gaat open en opeens heb ik voor € 3,48 super trekking socks. De dames bleken toch zeer vriendelijk te zijn.

Gisteravond een heerlijke snijbonensoep met uitgebakken spek erin heerlijk.

Fantastisch gelopen, dansend over een mooi zacht glooiend pad soms lijkt het net Normandie of Engeland dan weer uitgestrekte velden met schitterende kleuren. Gepauzeerd op een stapel hooibalen, we zitten in een schitterend appartement midden in het kleine stadje. Johannes is weer gaan tekenen, het doet hem goed al die complimenten, tekent soms uren achtereen en maakt later de details af. Wij gaan een kopje thee zetten met een wolkje melk. Geen melluk maar melk. De paasweek gaat beginnen met veel processies. Ik groet U of te wel Adios

http://www.mijnalbum.nl/Album=TIQNQFXM

Geen opmerkingen:

Een reactie posten