vrijdag 20 maart 2015

Vrijdag 20 maart

Vandaag gevlogen naar Sevilla en zusje Ineke en Johannes opgehaald van vliegveld. Met de bus naar de stad, GPS actief en hups zo naar ons hotel in het centrum, Ik kreeg opmerkingen dat mijn vorig blog te veel over cultuur ging, dus ik begin nu maar eens over eten en drank. Onze eerste stop was bij de oudste tapasbar van Spanje, El Rinconcillo 1670. Zie fotos en een bordje zwart varken, gepekeld en gedroogd. Tevens de puinhoop op de grond in de bars. Daarna moesten we van Johannes aan de cultuur, de kathedraal van Sevilla, met al het gestolen goud en zilver door Columbus in Zuid Amerika. Johannes zei Es geht mich an die Knochen wie wunderschön die Mischung von Katholieke en Moorse invloeden. Zo zie je dat de Gotische kathedraal ook een Moorse toren heeft met de minaretten en op die toren weer een klokken toren geplaatst door de katholieken. Een avond met veel tapas en drank. Morgen een culturele dag en zondag gaan we op stap.

Van mijn vriend Harry moest ik met zusje in een rijtuigie romantisch gaan zitten, maar regen hier dus weinig romantiek.

http://www.mijnalbum.nl/Album=USCDRYD4#share

Geen opmerkingen:

Een reactie posten